Gebeliğin İlk Üç Ayındaki Ağrılar

Fizyolojik Ağrılar

Erken gebelikte ağrı sıklıkla bildirilen bir şikâyettir. En sık sebep fizyolojik yumurtlama kistlerinin yarattığı gerginlik ağrısıdır. Gebelik ilk 3 ayında işlev yapan bu kistlerin salgıladığı progesteron hormonu gebeliğin devamını temin eder. Gebeliğin erken devrelerinde büyüme eğilimi olan bu kist 10 haftadan itibaren işlevi sona ermesiyle küçülür ve ağrı şikâyeti de azalır. Bu kistin sapı etrafında dönüp torsiyon denen duruma sebep olabileceğinden doktora danışmanızda fayda vardır. Ayrıca diğer karın ağrısı sebepleri ile ayırıcı tanısı gerekebilir. Ayrıca hafif adet sancısı tarzındaki ağrılar ara sıra hissedilebilir. Bunların sık olarak hissedilmesi bir problemin işareti olabilir. İlk 3 aydaki yeterli beslenememe nedeniyle barsakların tembelleşmesi ve gaz birikimi ile kabızlık da karın ve kasık ağrılarına sebep olabilir. Bu durumda da çözüm barsakları düzenleyici diyet uygulamak veya bitkisel ilaçlarla gaz ve kabızlığın tedavisidir.

Düşük Ağrısı

Düşük öncesi veya kanama ile beraber olan ağrı genelde kramp tarzındadır ve belirli aralıklarla gelir. Adet ağrısı ile benzerlik gösterir. Genellikle önerilen yatak istirahati ve bazı ilaçların kullanımıdır. Uzun sürdüğü durumlarda kanama da meydana gelebilir.

Anormal Karın Ağrıları

Gebelik ile beraber olan karın ağrılarının bir bölümü normal gebelikle ilgili olmayan fakat ciddiyet taşıyan durumlar da olabilir. Erken gebelikte özellikle dikkatli olunması gereken dış gebeliktir. Dış gebelikte gebelik testi müspet olmasına rağmen rahim içinde gebelik saptanmaz ve karın içine kanamaya sebep olarak cerrahi müdahale için sebep oluşturabilir. Diğer sebepler apandisit, mide kanaması ve diğer barsak hastalıkları olabilir. Belirtiler gebe olmayan kişilerle benzerdir.