Tüp Bebek Tedavisinde Kullanılan İlaçlar(etkileri,yan etkileri)

Genel Adı Ticari adları Etkileri Yan Etkileri Kullanım Şekli
  • GnRH analogları
Decepaptyl

Suprefact

Lucrin

Beyinde hipofizden salgılanan FSH ve LH hormonları baskılar. İlk verildiği zaman kısa süre için FSH ve LH uyarısı yapar, fakat sürekli kullanıldığında bu hormonların salınımını baskılarBaşağrısı

Duygu değişimleri

Ateş basmaları

Enjeksyon yerinde kızarıklık

Nadiren kas zayıflığı ve saç dökülmesi

En sık kullanılan yöntem olan uzun protokolde adetin 21 günü başlanır ve yumurta gelişimi elde edilene kadar devam edilir. Kısa protokolde adetin 1 günü başlanır. Çok kısa protokolde ise adetin 1 ve 2 günleri verilir ve daha sonra gonadotropinler ile devam edilir. Cilt altına yapılır veya burundan sprey şeklinde kullanılır.
  • Gonadotropinler
Menogon

Humegon

Pergonal

Gonal-F

Puregon

FSH ve LH içeren bu ilaçlar yumurtalıklarda folikül gelişimini uyarırlar.Yumurtalıkların büyümesine bağlı ağrı, başağrısı, memelerde büyüme ve hassasiyet, karın ağrısı ve hiperstimulasyon sendromuAdet kanamasının 3 gününde itibaren doktorun önerisine göre her gün foliküller gelişimini tamamlayana kadar kalçadan yapılır
  • HCG
Pregnyl

Profasi

Gelişen foliküllerin olgunlaşmasını temin eder. Aynı zamanda yumurtlamayı sağlayan ilaçlardır.Karın ağrısı, karın şişliği, yumurtalıklarda hassasiyet, bulantı ve kusmaFoliküller yeterli büyüklüğe ulaştığında kalçadan yapılır.
  • Progesteron
Progestan

Progesteron in oil

Crinon jel