VİDEO GALERİ

Video galerisinde ameliyatlardan alınan görüntülerin edit edilmiş hali görüntülenmektedir. Özellikle laparoskopik ve histeroskopik cerrahi işlemleri çoğunluktadır. Tüm vakalar tarafımdan uygulanmıştır ve alıntı değildir. Başka yerlerde kullanılmak istenirse kaynak gösterilmesi ve tarafıma bildirilmesi uygun olur.   Tüm videolar için YouTube Dr Hüseyin MUTLU     linkini ziyaret edebilirsiniz.

Amniyosentez

Laparoskopi Adım Adım : Başından sonuna kadar laparoskopi operasyonun anlatımı. Özellikle bu işlemi geçirecek hastalarımızım tam bilgilenmesi amaçlanmıştır.

Video : Histeroskopi ile septum rezeksyonu(kesilmesi)

BİLGİ: Rahmin doğuştan bozukluğu olan ve halk arasında çift rahim olarak bilinen septum(Uterus septus veya uterus subseptus) rahim odacığının ortadan bir kısmının veya tamamen bir perde ile ayrılmasdır. Bazen vajinanın da ikiye ayrılması ile beraberdir. Eğer perdenin büyüklüğü çok fazla değilse belirti vermeden sorun yaratmaz. Tekrarlayan düşüklerde, erken doğumlarda ve kısırlık vakalarında önem kazanır. Özellikle rahim ortasındaki perde kanlanmayan bir doku olması nedeniyle embriyo(cenin)nun buraya yerleşmesi ile gelişemez ve düşüğe sebep olur. Bu tür rahim bozukluğu olan kadınlarda % 40 civarında rahim kanalında yetmezlik olur ve sıklıkla 4-5 ayda büyük düşüklere de neden olur. Bu nedenle rahimdeki perdenin histeroskopi ile kesilmesinden sonra meydana gelen gebelikte rahim ağzına SERKLAJ adı verdiğimiz dikişin 12 haftadan sonra atılması önerilir.

OPERASYON BİLGİSİ: Operasyon genel anestezi ile yapılır. Histeroskopi ile Septum kesilmesi(histeroskopik septum rezeksyonu) işleminde öncelikle laparoskopi yapılır. Rahim tepesinin düz olduğunu ve ayrı iki rahim olmadığını görmek gerekir. Tüpler ve yumurtalıklar ile karın içi muayenesi yapıldıktan sonra histeroskopi ile septum rezeksyonu işlemi yapılır. İşlem sonrası rahim içine spral uygulanır ve 2 ay kadar hormonal tedavi ile kesilen bölgenin yenilenmesi temin edilir. 2 ay sonra spral çekilir ve gebeliğe izin verilir.

OPERASYON SÜRESİ: Toplam (laparoskopi ve histeroskopi) 45-60 dakika kadar.

OPERASYONUN KOMPLİKASYONLARI:  Histeroskopi ile septum kesilmesi operasyonu esnasında rahim delinmesi, yeterli kesilme olmamasına bağlı sorunları devamı, rahim içi yapışıklıkları ve histeroskopinin genel sorunu olan sıvı yüklenmesi olabilir. Bu komplikasyonların minimum olmasi için deneyimli bir cerrah tarafından operasyonun yapılması gerekir.

HASTANEDE YATIŞ SÜRESİ: Genellikle ameliyat sonrası sorun olmamışsa 4-5 saat sonra hastamız yürüyerek hastaneden taburcu olabilir.

Video : Laparoskopi ile Polikistik Over Operasyonu(driling)

BİLGİ: Polikistik Over genç kadınlarda sıklıkla görülen bir yumurtalık şeklidir. Ultrasonografide bakıldığında araba jantı şeklinde dizilmiş küçük yumurtacıklar ve yumurtalığın normalden iri hali izlendi. Bununla birlikte şişmanlık, seyrek adet görme, kısırlık ve tüylenme de varsa Polikistik Over SendromuPCOS) adı verilen bir durum söz konusu olur. Yumurtlama yetmezliği yanında kandaki şeker düzeyinde düzensizlikler ve insülin hormonuna direnç sıklıkla görülen bulgulardır. PCOS tedavisi yoktur ve daha çok şikayete yönelik tedaviler uygulanır. Bunlarda biri kilo verme ve altta yatan insülin direncinin tedavisidir. Eğer bebek isteği yoksa tüylanmaye yönelik antiandrojen tedaviler ve bebek isteği varsa yumurtlama tedavileridir. Yumurtlama tedavilerinde kullanılan ve birinci basamak tedavi kabul edilen klomifen sitrat (klomen, serophene, gonaphene) gibi ilaçlara dirençli vakalarda HMG adı verilen yumurtlama ilaçları verilir. HMG ile Polikistik yumurtalıklarda aşırı gelişme ve ağır derecede uyarılma(OHSS) olabilir. Diğer bir yan etkisi de çoğul gebeliklerdir. Polikistik overde yumurtalıkta androjen üreten bölgenin yakılması ile hormonal kısır döngü kırılabilir. Bu nedenle yumurtalıktan eskiden açık operasyonla wedgw rezeksyon adı verilen operasyon yapılırdı. Günümüzde ise laparoskopi ile yumurtalıklara iğne şeklinde koter ile yakma işlemi(drilling) yapılmakta. Bu operasyondan sonra yaklaşık % 60 civarında ilk 3 ayda adetlerde düzelme ve 6 ay içinde gebelik olabilmektedir. Özellikle yumurtlama haplarına dirençli vakalr ile HMG tedavisine aşırı cevap veren vakalarda iyi bir alternatiftir.

OPERASYON BİLGİSİ: Operasyon genel anestezi ile yapılır. Laparoskopi ile karın içine girilir. Rahim, yumurtalıklar ve tüplerin durumu incelenir. Tüplerin açıklığı verilen metilen mavisi adlı boya ile yapılır. Daha sonra her iki yumurtalığa 6-10 adet iğne koter ile işlem yapılır. İşlem sonrası sıvı ile batın içi yıkanır ve operasyona son verilir.

OPERASYON SÜRESİ: Toplam süre 30 dakika kadardır.

OPERASYONUN KOMPLİKASYONLARI:  Laparoskopinin beklenen komplikasyonlarına ilave olarak yetersiz sayıda yakma yapılmışsa sorun devam eder veya fazla yapıldıysa yumurtalıkta küçülme ve rezervinde azalma(atrofi) olabilir. Nadiren yakma işlemi yapılan yerlerden kanama olabilir.

HİSTEROSKOPİ İLE MYOM REZEKSYONU OPERAYSONU

LAPAROSKOPİ İLE GENİŞLEMİŞ TÜPLER(HİDROSALPENKS) ÇIKARILMASI