Gebelikte Ultrasonografi

Gebelikte ultrasonografinin birçok faydası vardır. Daha gebelik oluşmadan önce dahi yumurta gelişimini izleyerek en uygun günü tespit etmek için bile kullanılabilir. Adet gecikmesi ve gebelik testinin pozitif olduğu durumlarda gebelik kesesinin erkenden saptanması için kullanılır. Özellikle erken gebelikte rahim içi gebelik ve

Sezaryen Sonrası Vaginal Doğum Olabilir Mi ?

Son zamanlarda anne adaylarında normal doğum yapmaya karşı bir ilgi dikkat çekmektedir. Özellikle yurtdışında 1990’lu yıllarda başlayan ve “ Sezaryen sonrası vaginal doğum”  diye adlandırılan bu olay sıklıkla merak edilen bir konudur. Doğum hekimi için oldukça fazla stress yaratan bir doğum şeklidir.

Evlilik Öncesi Rutin Kontrol Gerekli Mi?

Çiftler için evlilik öncesi ve sonrası diye iki dönem vardır. Önceden yaşananlar,  evlilik anı ve sonrası herkeste ayrıdır. Çiçeği burnunda olan genç bir kadın ve erkeğin başına neler gelebilir? Pratikte neler görüyoruz? Bazen özel, bazen komik bazen de sevimsiz olabilir. “Hadi canım”

Hamilelikte Seyahat

Hamilelik uzun bir süreçtir. Bu süreçte normal günlük aktiviteler devam eder. Her hamilelikte seyahat ve uzun tatiller en az bir kere olsa bile yaşanır.  Yaz tatilinde seyahat edecek olan anne adayının sık sorduğu soruların başında “ Uçak ne kadar güvenlidir, yoksa araba

Meme Bakımı Gerekli mi? Geceleri emzirme

Memeleri her emzirmeden önce temizlemeye gerek yoktur. Anne sütü bebeği hastalıklardan koruyucu o kadar çok madde içerir ki bu yolla mikrop bulaşmasından korkulmaz. Bebeğe mikroplar ellerden bulaşır. Önemli olan ellerin yıkanmasıdır. Eller vücutta, evde, hastanede veya çevrede bulunan her türlü mikrobu taşır.

Çeşitli Garnitürlü Et

Hafta sonu yemek yapmak oldukça eğlenceli ve kafa boşaltıcı bir uğraştır. Hele bu aktivite aile bireyleri için yapılıyorsa daha da anlamlı oluyor. Fırsat bulduğumda yapmaya çalıştığım doyurucu ve lezzetli yemeklerden biri de antrikot etidir. Etin yanında yapılan garnitürler  çok basit ve kolay

Lohusalık ve Sorunları

Doğumdan sonra plasentanın çıkması ile başlayan dönem Loğusalık dönemidir. Ortalama 6 hafta kadar sürer. Sezaryenle doğumdan sonra ise bu süre yaklaşık 4 haftadır. Loğusalık döneminde meydana gelen olaylar: Süt gelmesi ve emzirme dönemi Rahim küçülmeye başlar Gebelik öncesi meydana gelen ve bebeğin