Hamilelikte ve Lohusalıkta Güneş Kremi Kullanımı

Herkese Merhaba,

Sevgili Sena Hanım’a teşekkür etmek istiyorum. Sena eşim YSM‘İn çok yakın arkadaşı. Aylar önce bir kaç soru sordu. Takvimi ayarlayıp ben de bir kaç satır yazdım paylaştım kendisiyle. Derlemiş toplamış süper bir blog yazısı haline getirmiş.

Buyrun hem Sena Hanım’ın blogunu keşfedin hem de harika yazıları keyifle okuyun.

Teşekkürler Sena Hanım…

Mutlu Dr 🙂

Hamilelikte Cilt Değişimleri ve Güneş Kremi Kullanımı

Hamile kadınların % 90’ında ciltte koyulaşma görülür, genellikle yaygın ve hafif derecede renk artışı ile birlikte olan değişimdir. Genelde vücudun koyu olan renk bölgelerinde görülür. Meme uçları, koltukaltı, kasıklarda, genital bölgede en sık görülen bölgelerdir. Ayrıca göbek altı ve üstünde orta hat çizgisinin renk artışı ile belirgin hal alır. Bu bölgelerde renk hücreleri(melanosit) yoğun olarak bulunur ve hormonal değişimlere aşırı duyarlı olduğundan hamilelikte renk hücrelerinin hem artışı hem de aktivitesinde artış nedeniyle renk koyulaşmaktadır.

Hamilelikte renkli benlerde ve hamilelikten kısa süre önce meydana gelen yara nedbe dokularında da renk artışı meydana gelmektedir. Renk artışı ilk 3 ayda başlar, hamilelik sonuna kadar devam eder ve lohusalık sona erdiğinde de azalmaktadır. Fakat renk yoğun olan bölgelerde renk açılmasına rağmen eski haline tamamen dönmez.

Hamilelikte yüzün her iki yanında simetrik kahverenki iri lekelere hamilelik maskesi(melasma) adı verilmektedir. Hamilelerin % 50-70’inde bu durum hamileliğin başında ve daha sıklıkla ikinci 3 ayda meydana gelmektedir. Hamilelik maskesi koyu renk saç ve esmer kadınlarda daha sık görülmektedir. Aynı değişim doğum kontrol hapı kullanan kadınların 1/3 ünde de görülebilmektedir. Hamilelik maskesinin nedenlerinden en önemlisi hormonal nedenlere ilave olarak güneş ışığı yani ultraviola (UV) ışınlardır. Sadece yazın değil kış aylarında da UV‘nin etkili olduğu bilinmektedir.

Önlenmesinde en önemli rol geniş etkili güneş kremi kullanımıdır. Özellikle parfümlü cilt kozmetiklerinden kaçınılması önerilmektedir. Hamilelik sonrası ise hormonal korunma yöntemlerinden kaçınılması önerilmektedir. Hamilelik maskesinin doğumdan sonraki 1 yıl içinde doğal olarak kaybolduğu bildirilmektedir.

Hamilelikte renk değişimi ve yüzde hamilelik maskesinin önlenmesi için geniş etkili güneş kremi kulanılması ve 3-4 saatte 1 yenilenmesi önerilmektedir. Sadece yaz aylarında değil, UV ışınlarının etkili olduğu diğer mevsimlerde de kulanılması önerilmektedir.

“Güneş koruma faktörü bu dönemdeki hamile ve lohusa anneler için kaç olmalı ? ”diye de sordu Sena Hanım diyorum ki:

” Özellikle güneş lekelerine karşı 30 faktörlü krem kullanabilirsiniz. Güneşlenmek, denize girmek sakıncalı değildir. Hamileliğin her döneminde yapılabilir. Yeter ki hamilelikte sıvı kaybının çok olduğunu ve bol sıvı tüketmeniz gerektiğini lütfen unutmayın. ”