Gebeliğin İlk Üç Ayındaki Ağrılar

Fizyolojik Ağrılar Erken gebelikte ağrı sıklıkla bildirilen bir şikâyettir. En sık sebep fizyolojik yumurtlama kistlerinin yarattığı gerginlik ağrısıdır. Gebelik ilk 3 ayında işlev yapan bu kistlerin salgıladığı progesteron hormonu gebeliğin devamını temin eder. Gebeliğin erken devrelerinde büyüme eğilimi olan bu kist 10

Gebelikte İlk Üç Aydan Sonraki Sorunlar

Erken Su Gelmesi Erken su gelmesi gebelik esnasında saptanan ciddi bir durumdur ve bebeğin hayatla bağdaşmayacak kadar küçük olduğu durumlarda bebeğin kaybı ile beraber olan bir durumdur. Sebepleri arasında vajinadaki infeksiyonlar, rahim ağzındaki infeksiyonlar, gebelik zarlarının iltihabı(chorioamnionitis), rahim kanalının doğuştan veya sonradan

Doğuştan Fotojenikler

Günümüzde bebeklerin doğmadan fotoğraflarını çekmeye başlıyoruz. Anne karnında ultrason ile ilk footğraflarını çekiyoruz. Doğum sırasında da doğum fotoğrafçıları bizlerle. Şimdi ki bebekler doğuştan fotojenik.

Gebelikte Aciller

Gebelikte meydana gelen acil durumlar, eğer anne adayı ilk bebeğini bekliyorsa ve uyarılmamışsa bazen tatsız sonuçlara sebep olabilir. Bu yüzden her gebenin bu durumlardan haberdar olmalıdır. Aşağıda sıralanan durumlarda mutlaka doktorunuzla irtibat kurun. İlk 3 ayda ·         Vaginal kanama ·         Karın ve

Hamilelikte Depresyon mu yoksa antidepresanlar mı daha zararlı?

Günümüz toplumunda gelişen teknolojilerin yanı sıra insanlardaki depresyon oranı hızla artmaktadır. Özellikle büyük şehirlerde yaşayan insanlarda sabahın ilk saatlerinde başlayan  tüm gün boyunca karşılaşılan sorunlar psikolojik sorunlara neden olmaktadır. Yapılan araştırmalara göre kadınlar erkeklere göre daha çok depresyon yaşamaktadırlar. Hamilelik hormonlarının kadınları

Down Sendromu Nedir?

Down Sendromu insanın en küçük yapıtaşı olan kromozom sayısındaki sorunlardan biridir. Sağlıklı her insanda hücrelerindeki sayı 46’dır. Sağlıklı bir kadında 46 tane X kromozomu vardır. Sağlıklı bir erkekte ise 45 X ve 1 tane Y kromozomu vardır. Down Sendromunda ise 21.ci kromozomdan

Mantarlı Et Sote Tarifim

Bu hafta sonu hazır Ramazan ayında iken akşama iftara davetlilerimiz var ve menüde ana yemek olarak mantarlı et sote ve pirinç pilavı kararı verdik. Daha önce de defalarca yaptığım bu yemeğin daha özel nasıl olabilir diye internette araştırdım. Benden farklı yapanlar da

Hamile Olduğunuzu Nasıl Anlarsınız ?

Üreme çağındaki her kadında gebeliğin ilk belirtisi beklenen adet gününde gecikmedir. Bu amaçla ilk yapılması gereken eczaneden alınan hazır gebelik testi veya laboratuarda yapılan basit idrar testidir. Bu testin müspet olması gereken adet gecikmesi ortalama 2–3 gün civarındadır. Testin müspet olduğu durumlarda