Böbrek Nakli Geçiren Hastaya Histerektomi(Rahim Alma Ameliyatı)

Temmuz 2010 başında yaklaşık 48 yaşında ve tedavilere cevap vermeyen kanamaları olan ve derin kansızlığı olan hastaya histerektomi yani rahim alma operasyonu planladık. Hastamızın en önemli özelliği ise 4 ay önce böbrek nakli geçirmiş olmasıydı.

Böbrek nakli geçiren hastaların karın içi anatomileri önemli oranda değişebilmektedir. Yeni takılan böbrek sağ veya sol leğen kemiği boşluğuna karın iç zarı arkasına takılır ve böbreğin atar damarı ile toplar damarı pelvis damarlarına bağlanmaktadır. İdrar borusu ise idrar kesesi içine yeni bir delik açılıp bağlanmaktadır.

Histerektomi operasyonunda rahim ve gerektiğinde yumurtalıklar çıkarılmaktadır. Teknik olarak rahimi tutan bağlar ve damarlar tutulup kesilir ve bağlanır. İdrar kesesi ve idrar boruları her iki tarafta tehlikede olan organlardır. İşlem esnasında en çok dikkat edilen ve korunan organlardır aynı zamanda.

Böbrek nakli geçiren hastanın problemleri çok kansız olması, bağışıklığı bastıran ilaçlar alması ve buna paralel olarak dokuların iyileşmesi gecikebilmektedir. Ayrıca takılan böbrek sağ boşlukta olduğundan öyle bir kesi yapmalıydık ki rahat çalışalım ve böbreğe zarar vermeyelim. Ayrıca yeni idrar borusuyla ilgili sorun olmaması için dikkatli olmalıydık. Bununla birlikte hastamazın operasyonu kısa sürmeliydi. Bu nedenle göbek altından diklemesine kesi ile karın içine girdik. Böbrek ve ondan çıkan idrar borusunu tespit ettikten sonra histerektomi yaptık. Hastamız ameliyat sonrası böbrek nakli servisinde takibi yapıldı ve 4 günde sağlıkla evine taburcu edildi.

İlk defa böbrek nakli olan bir hastanın karnını açtığımızdan dolayı ameliyat sırasında böbrek nakli hekiminden de görüş alındı. Bu bizim için mesleki olarak önemli bir tecrübe oldu. Ekibimiz ve hastanemiz bu riskli işlemden tam puan ile sınavı geçmiştir .

• Hastamızın ameliyat öncesi hazırlığının hızlı ve tam yapıldı
  • Gerekli olan kan ve ürünleri kısa sürede temin edildi
  • Yoğun Bakım koşulları hazırlandı
  • Ameliyat 3 Kadın Doğum Uzmanı ve 1 Böbrek Nakli Uzmanı Cerrah ve 2 Anestezi uzmanı tarafından gerçekleştirildi
  • Ameliyat sonrası hastamızın takibi özel bir servi olan Organ Nakil Servisinde yapıldı

Hastamıza geçmiş olsun der , sağlıklı bir yaşam sürmesini dilerim.