Kısa Boylu Anneler Üçüz Bile Taşıyabilir!

1 Ağustos 2008 Sabah Günaydın Esra Tüzün röportajı Özel Gaziosmanpaşa Hastanesi Tüp Bebek Merkezi Kadın Hastalıkları Uzmanı Dr. Hüseyin Mutlu, Demirdöğen çiftinin hamileliğini yakından izledi. Mutlu, sorularımızı yanıtlarken kısa boylu ancak çocuk sahibi olmak isteyen çiftlerin işine yarayacak bilgiler verdi: * Anne ya da baba

Hamilelik ve Tiroid Hastalıkları

Tiroit hastalıkları ülkemizde sık görülen rahatsızlıklardandır. Genel terim olarak Guatr kullanılsa da, guatr sadece tiroit bezinin büyümesidir. Tiroit bezi beyinde hipofizin ön bölgesindeki bölümden salgılanan TSH adındaki hormonun uyarısı ile tiroit hormonları salgılar. Bu hormonların vücuttaki varlığı kalp damar dolaşımından tutun da

Amniyosentez

Amniyosentez; ultrasonografi eşiliğinde bebeğin içinde bulunduğu sıvıdan örnek alınması için yapılan bir işlemdir. Genellikle 4 ayda kromozom tayini amacıyla uygulanmakla beraber, aynı amaçla 3 ayda da yapılabilir (erken amniyosentez) veya son aylarda bebeğin akciğer olgunlaşmasını araştırmak için de yapılabilir. İşlem olarak ultrasonografi

Vajinanın Bozuklukları, Deformasyonu ve Düzeltme Operasyonları(Vajina Plastiği)

Vajinanın doğuştan veya sonradan meydana gelen travmalara bağlı anormal anatomik görünümü bazen kadınlarda ciddi rahatsızlıklara neden olabilmektedir. Günümüzde birçok kadın normal seksüel hayatlarında bu sıkıntıları nedeniyle hekimlere başvurmaktadırlar. Genelde şikâyet büyük vajina dudakları, vajina çapının geniş olması ve buna bağlı cinsel ilişkide

Vaginal Smear

Vaginal Smear alınması yöntemi. Rutin jinekoloji muayene esnasında özel bir çubukla alınır ve anında cam lam üzerinde  tespit edilip patolojik incelemeye tabi tutulur. Normalse ve risk grubunda olmayan kadınlarda senede bir tekrarlanması yeterlidir. Risk grubundaki kadınlarda ise smear ile beraber HPV

Rahim Kanserleri

Rahim kanserleri Rahim Kanseri ve Rahim Ağzı- Kanalı Kanseri olarak ikiye ayrılır. Sıklık ve sebepler bakımından farklılık gösterdiğinden ayrı olarak ele alınmaktadır. Rahim Kanseri Rahim kanseri sık olarak 60lı yaşlarda saptanır ve kadınlardaki en sık genital kanserdir. Buna karşın ölümle sonuçlanan kanserlerde en son

Rahim Ağzı Kanseri

Rahim kanalı kanseri veya rahim ağzı kanseri diye adlandırılan kanser türü, en sık rastlanan jinekolojik kanser iken, teşhisi metotlarının yaygınlaşması ile alt sıralara düşmüştür. Jinekolojik muayenede yapılan vaginal smear testi, basit fakat bir o kadar da faydalı bir testtir. Daha kanser devresine

Kısırlık (İnfertilite)Tedavi seçenekleri nelerdir?

Kısırlık ile ilgili tetkiklerin yapılmasından sonra sebebe yönelik tedavi yöntemleri belirlenmektedir. Burada unutulmaması gereken durum şudur ki kısırlık tedavisi kadın doğum uzmanı dışında üroloji, endokrinoloji uzmanı ve embriyoloji uzmanından oluşan bir ekibi kapsamaktadır.  Sperm ile ilgili sorunlar Üroloji uzmanı ile beraber tedaviye

Kısırlık (İnfertilite) Sebepler ve Tanı Yöntemleri nelerdir?

Tanım olarak kısırlık terimi hekimler arasında çocuğu olmayan çiftlere değil, üreme için yumurtalıklar ve testislerin işlev göremediği durumlarda kullanılır. Oysa belirli bir süre (ortalama 1 yıl) korunmamalarına rağmen çocuk sahibi olamayan çiftlere infertil denir. Konunun anlaşılmasında  sorun olmaması nedeniyle kısırlık terimi sitede özellikle  kullanılmıştır.  Eğer