Hamilelikte Hepatit Enfeksiyonları

Hepatitler genel terim olarak karaciğerin virüsler ile meydana gelen enfeksiyonudur. Hepatotropik virüsler adı verilen bu virüsler A,B,S,D ve E olarak adlandırılır. Yaptıkları enfeksiyonlar da Hepatit A(HAV),Hepatit B(HBV), Hepatit C(HCV), Hepatit D(HDV) ve Hepatit E(HEV)’dir. Nadir karaciğer enfeksiyonları adenovirüs, sitomegalovirus ve Ebstein Bar

Hamilelikte Alkol Kullanımı

Birçok bilim adamı hamilelikte alkol kullanımını “Rus Ruleti” oynamaya benzetir. Fakat ruletteki hedef anne adayının kendisi değil, karnında taşıdığı bebektir. Anne adayı bir şeye sıkıldığı  veya bir şeyleri kutlamak için alkol alır.  Bu durumda bebek annenin aldığı alkole ortak olarak anne adayına

Hamilelikte İlaç Kullanımı

Hamilelik uzun bir süreçtir. Bu dönemde anne adayları sıklıkla bazı sorunlar nedeniyle  ilaç kullanımı ile karşı karşıya gelir. Bazı anne adayları her türlü ilaç kullanımından uzak durmak ister. Şiddetli ağrılara bile tahammül etmeyi tercih eder. Bazı anne adayları her derdine mutlaka bir

Mira Mutlu Dünyaya Geldi…

Özlemle beklediğimiz Mira’mız sağlıklı şekilde ailemize katıldı. Maya Su 3 yaş 2 aylık iken küçük bir abla oluverdi. 9 ay Maya Su ‘nun her gün izlediğimiz değişimleri nedeniyle sessiz sedasız geçti. İlk 5 ayda önceki hamileliğindeki gibi bulantı ve kusmalar ile geçirdi

Hamilelikte Cinsellik

Hamilelik bir kadının hayatında yaşadığı en önemli deneyimdir. 9 ay olarak kabaca tarif edilen bu dönemde güzel ve heyecanlı anların yanında korkular ve endişeler de sıklıkla yaşanmaktadır. Bir yandan aileye katılacak bebeği biran evvel kucaklama hayali, diğer yandan ise yaşanan sorunlar nedeniyle

Annedeki Stres Erken Doğuma Sebep Olur Mu?

Hamilelik her aile için güzel bir haber ve her çift için yeni bir dönemdir. Bebeğin aileye kattığı pozitif enerji hiç bir şeyle karşılaştırılamaz. Uzun olan bu süreçte yaşanan olaylar anne karnındaki bebeği etkilediğine ait birçok bilimsel yayın bulunmaktadır. Son yıllarda yapılan

Bebeği Anne Karnında Test Eden Yöntemler

Bebeğin anne karnındaki gelişim süreci esnasında geçirdiği değişimler ve karşılaşma olasılığı olan birtakım risklerin olduğunu biliyoruz. İlk 5 ayda asıl odaklanan konu bebeğin herhangi bir sakatlığının olup olmadığıdır. 6 aydan itibaren her geçen günle yaşama kabiliyetini kazanan bebeğin, bu dönemde kaybını önlemek

Erken Doğum Tehdidi